2019-04-17 23:26:22 ČITAMO MI U OBITELJI SVI 2019. „Prema svim aktualnim spoznajama čitanje je temelj kompetencija za cjelokupno učenje.“ Naša škola niz godina sudjeluje u projektu „Čitamo mi u obitelji svi“ (ČMUOS) koji uključuje učenike i roditelje. Ove godine s projektom smo počeli 18. siječnja s 3.a i 3.b razredima i njihovim učiteljicama Mirelom Radoš i Sandrom Bertoša Beato u suradnji sa školskom knjižničarkom Ludmilom Pauletić. Učenici iz tjedna u tjedan odnose kući ruksak sa 7 novih knjiga odabranih iz raznih područja da zadovolje interese svih ukućana. Obitelji zajedno čitaju, kasnije to sve učenici predstave jedni drugima u razredu prepričavajući ili čitajući svoje dojmove iz priložene bilježnice dojmova. Na taj način čitanje postaje radost. Ovogodišnja bilježnica dojmova je nama posebno draga i zanimljiva budući da je ukrašena obiteljskom slikom zajedničkog čitanja iz obitelji jedne naše učenice 4. razreda iz prošlogodišnjeg održanog projekta. Učenicima i roditeljima jako se sviđa ovaj projekt u kojem vlada knjiga ujedinjujući naše obitelji u zajedničkom druženju uz čitanje koliko je to god moguće u današnjem vremenu. Većina roditelja prerano prestaju čitati naglas svojoj djeci. „Obitelji mogu čitati zajedno na više načina: dijete čita naglas slikovnicu te roditelj čita pored njega – primjer je najbolji poticaj; čitati djetetu dok ga držite u krilu – roditelj šalje djetetu poruku da je ono važno roditelju; uz obostrano opuštanje uz čitanje na ugodnom i udobnom mjestu gdje vas ne mogu prekidati – pustiti djetetu da ono odredi ritam i vrijeme listanja i čitanja pojedine priče, ako treba pročitajte djetetu priču više puta vodeći računa da je dijete shvatilo i razumjelo što ste mu pročitali i da je to vizualno i emocionalno doživjelo, pri tome mu pomognite pitanjima poput: „Što bi ti učinio?“, „Zašto?“; nakon pročitane priče pomognite djetetu da ponovno doživi pročitano pitajući ga što mu se najviše svidjelo, što se dogodilo u priči, što bi on promijenio i sl.; dok dijete čita bez prekidanja ga pažljivo i pozorno slušajte da ne bi izgubio slijed misli, na riječi koje su mu stvarale problem vratite se poslije čitanja i pomognite mu da ih svlada. Pomognimo na mnoge načine da se dijete druži s knjigom još od ranog djetinjstva, a pogotovo kad krene u školu, u samoj kući stvarajući obiteljsku biblioteku ili upoznajući ga sa školskom i gradskom knjižnicom i njihovim različitim programima čitanja za djecu.“ Ljubav prema čitanju višestruko se vraća. „Projekt ČMUOS osvježava i donosi živost cjelokupnoj nastavi te je poveznica školske knjižnice, učionice i doma.“ |
Osnovna škola Vladimira Nazora Vrsar |