Suradnja s roditeljima - ključan faktor uspjeha
Autor: Debora Cukola Zeneral, 20. 6. 2022.
Roditelji učenika izvan su odgojno-obrazovnog sustava, no oni itekako obrazuju i odgajaju svoju djecu. U nastavi su dobrodošli i važan su dio odgoja i obrazovanja jer pridonose raznolikosti nastave, životnosti i zanimljivosti. Roditelji u nastavni proces mogu biti pozvani: da prezentiraju svoje zanimanje, pripomognu u radionicama, budu sudionici praktičnih radova, pomognu u organizaciji javnih događaja u školi, prezentiraju svoje hobije, talente, sport… U svojem dugogodišnjem radu, pune 32. g., imala sam dosta gostiju u nastavi među kojima su većina bili roditelji učenika. Svojim dolaskom postizao se efekt iznenađenja tj. motivacija učenika, a učenicima čiji su roditelji bili u nastavi dizalo se samopouzdanje i stvarao osjećaj ponosa. U razrednom ozračju vladala je topla i vesela klima. Organizacija gostiju u nastavi iziskuje malo više pripreme, jasno postavljene ishode sata i uz pripremu i improvizaciju u nenadanim situacijama, svaki takav sat je uspješan i vrlo učinkovit. Znamo da se lakše i brže pamti ono što privuče našu pažnju, ono što je pozitivno emocionalno obojano, što nas veseli. Zadovoljstvo nakon sata dijele svi sudionici: roditelji, učitelji i djeca. Osim roditelja u nastavi kao gosti uvijek su dobrodošli i djedovi i bake sa svojim iskustvima, starija braća i sestre… svi iz obitelji koji nam mogu pomoći u realizaciji postavljenih ishoda. Jasno je da u nastavi s gostima, učitelj vodi nastavni proces prema svojem planu, on je „kapetan broda i usmjerava brod do sigurne luke“. Metodika rada je u rukama učitelja, no većina roditelja, radeći sa svojom djecom kod kuće, naučila je osnovna načela didaktike : „od poznatog ka nepoznatom, od bližeg ka daljem, od lakšeg ka težem, od konkretnog ka apstraktnom“… i odlično se snalaze u razredu. Svi smo svjedoci koliko su roditelji bili važni kada smo odrađivali online nastavu. Velik dio tereta pao je na njih. Uzajamnim radom i podrškom uspjeli smo prevladati tehnološke poteškoće i odsustvo učitelja, a u tim teškim školskim danima roditelji su učili kako učiti i sami su bili učitelji svojoj djeci. Poželjno je da ih se pozove u nastavu i iskoristi u svrhu osuvremenjivanja nastave. Oni mogu da prezentiraju, pomažu, obrazlažu, odgovaraju na pitanja, praktično rade, sviraju, pripovijedaju… prema prethodnom dogovoru s učiteljem. Takav oblik suradnje stvara bolju i čvršću vezu međusobnog poštivanja na relaciji roditelj-učitelj. U projektu „Mali kuhari“ koji smo odradili u 1. i 2. razredu suradnja s roditeljima bila je ključna za ostvarivanje ishoda projekta. Roditelji su ostvarili sve zadatke koje je učiteljica zamislila, a nisu se zbog online nastave mogli ostvariti u učionici: guljenje, ribanje i rezanje jabuke na polovine i kriške; pečenje božićnih kolačića; bojanje jaja na tradicionalna način; priprema i degustacija salate od mrkve i ukrašavanje blagdanskog stola. Bez podrške roditelja ne bi se mogli ostvariti ni: Dan ružičastih majica (svi u ružičastom); Svjetski dan svjesnosti o autizmu (svi u plavome); Večer matematike; prihvat i podrška učenicima iz Ukrajine; grupna maska maškara; sijanje i sadnje sadnica (zemlja, šljunak, alat za rad); tablično prikazivanje podataka (o turistima u Vrsaru i vrstama plovila u Marini Funtana); kuhanje na radionici (kuhalo na struju – poklon jedne bake); istraživanje i poučavanje o fotografiji… Za realizaciju projekata važna je svekolika suradnja, zato veliko hvala svim roditeljima, kolegama i ravnateljici na podršci. Sve slike možete pogledati u GALERIJI. Autorica teksta: Mirela Radoš
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |