Pravi rub znanosti
Autor: Debora Cukola Zeneral, 28. 9. 2022.
U tjednu od 19. do 24. rujna obilježili smo pod satovima razredne zajednice Tjedan istarskih knjižnica u obliku radionice u 5., 6.a, 6.b i 8.a razredima s ciljem poticanja učenika na čitanje kvalitetnih popularno – znanstvenih tekstova budući je ovogodišnja tema bila posvećena znanosti, odnosno razlici između pseudoznanosti i znanosti, i odvijao se pod sloganom „Pravi rub znanosti“. Informacijski stručnjaci i knjižničari svjesni su velikog interesa čitatelja za ove teme te istovremeno njihove nedovoljne kritičnosti da razlikuju pseudo i pravu znanost. Naročito je važno mlade potaknuti na istraživanje i eksperimentiranje, kreativno, logičko i analitičko razmišljanje te učenje kroz kritičko promišljanje. Popularno znanstveni tekstovi, osim što obiluju podacima i analizama koje potiču znatiželju i istraživački duh, pretpostavljaju i strukturirane načine mišljenja koji dovode do uspoređivanja, zaključivanja i traženja rješenja u svakodnevnim životnim situacijama. Knjižničarka je učenike upozorila na podjelu znanosti prema predmetu proučavanja usporedbom s predmetima koje se proučavaju u obveznom školovanju. Učenici su u radionici osvijestili osobine znanstvenika i znanstvenih tekstova te naučili četiri osnovna koraka koje koriste znanstvenici kod znanstvenog istraživanja, a koje učenici mogu koristiti kod rješavanja bilo kojeg problema koji ih mogu zaintrigirati u svakodnevnom promatranju. Knjižničarka se kod provedbe ove radionice koristila izvorima iz referalne zbirke knjižnice, izvorima na Internetu te knjigama Ova knjiga misli da si znanstvenik u izdanju Školske knjige i Znanost u izdanju Felix Libera te drugim popularno znanstvenim knjigama dostupnim u našoj školskoj knjižnici.
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |